Peruskoulutodellisuuden tasot

Kaksi tehtävää peruskoulutodellisuuden tasoista

TEHTÄVÄ 1

Pohdi itse peruskoulutodellisuden strategista ja operatiivista tasoa peruskoulutodellisuuden eri tasoilla.

Strateginen taso tarkoitaa strategiaa, kestoratkaisuja ja pitkän tähtäimen suunittelua. Se tarkoittaa myös strategian tulkintaa ja toimeenpantavien osien operationalisointia. Strategian rinnalla vaikuttavat toimijoiden käyttöteoriat.
Operatiivinen taso on strategian toimeenpanoa. Se on taktinen taso, kertaratkaisuja ja lyhyen tähtäimen toimintaa. Käytännön toiminnassa käyttöteorioiden rooli on suuri.

__________________________________________________

TEHTÄVÄ 2

Klikkaa alla olevia kuvia, niin sinulle aukeaa esitäytetty dia kilikkaamastasi peruskoulutodellisuuden tasosta.


Mieti ja valikoi, miten esitäytetyissä dioissa peruskoulutodellisuuden eri tasoille sijoitetut asiat ja toimijat sopivat omaan ajatteluusi?

Mitä uusia ajatuksia ne toivat sinulle?
Mitä taas et katso omasta mielestäsi sopivaksi liittää kyseiseen asiayhteyteen?

_________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.5.1 Peruskoulutodellisuus ja ymmärryksen taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.5.2 Peruskoulutodellisuus ja ymmärryksen strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.6.1 Peruskoulutodellisuus ja koulutuspolitiikan taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.6.2 Peruskoulutodellisuus ja koulutuspolitiikan strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.7.1 Peruskoulutodellisuus ja valtiollisen ohjauksen taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.7.2 Peruskoulutodellisuus ja valtiollisen ohjauksen taso strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.8.1 Peruskoulutodellisuus ja kunnallishallinnon taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.8.2 Peruskoulutodellisuus ja kunnallishallinnon strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.9.1 Peruskoulutodellisuus ja oppilaitosten johtamisen taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.9.2 Peruskoulutodellisuus ja oppilaitosten johtamisen strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.10.1 Peruskoulutodellisuus ja opetuksen taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.10.2 Peruskoulutodellisuus ja opetuksen strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.11.1 Peruskoulutodellisuus ja opiskelun taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.11.2 Peruskoulutodellisuus ja opiskelun strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.12.1 Peruskoulutodellisuus ja oppimisen taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.12.2 Peruskoulutodellisuus ja oppimisen strateginen ja operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

Rehtori.fi: Malli 3.13.1 Peruskoulutodellisuus ja kansalaistoiminnan taso – pohdintatehtävä. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)
Rehtori.fi: Malli 3.13.2 Peruskoulutodellisuus, kansalaistoiminnan ja yhteiskunnallisen yhteistyön intressien strateginen ja käytännön operatiivinen taso. BH 16.7.2024. (GIF) (PDF)

__________________________________________________

BH 16.7.2024